TORSDAG

Som jag skrev igår så var det engelska nationella imorgon. Och det var sämsta ämnet så jag kom typ inte på något. Sen gjorde jag en megatabbe. Det stog klart och tydligt att man inte fick skriva i marginalen. Och vad gör jag? Jo jag antecknar antalet ord jag skrivit efter varje stycke i just marginalen och glömmer sudda innan jag lämnar in. MY GOD! hur dum får man va ??? Men men nog om det. Igår kväll/natt blev inte riktigt som vanligt. Och det bidrog till lite sömn, vilket resulterar i att jag försov mig och kom försent och sedan var dödstrött hela dagen i skolan. På sista lektionen var det redovisning i Hagaparken som gällde. Jag och min grupp gjorde ett helt okej performance, men man kan inte kalla det bra.. Haha. Sen hem och chilla och sen vidare till träningen. Nu ska jag föröska plugga lite svenks politik. Men om jag känner mig själv rätt kommer det inte bli så mycket pluggande.

Engelska Nationella.

Åhh skjut mig! har precis haft nationella proven i engelska, uppsatsskrivning. Inte kul och jag är klanting och pajjar hela grejjen så nu ska jag gå och skjuta mig själv. Hej då!

Pixie Lott


I skolan

sitter  i skolna och borde arbeta med ryska revolutionen. Men har inte riktigt lust ork eller hjärnkapacitet för att kunna göra det. Idag är det ju som sagt fredag och kvällen ser ut att bli ganska slapp, ska hem till Hanney och Tilley och chilla. Niiiiice :)

Snart är det lunchiii lääängtar! haha.

Men nu måste jag ta mig i kragen och jobba de sista tio minuterna:)

Loove

Äntligen!!

Dagen i skolan gick fort. fast klockan hann bli mycket innan jag kom hem, eftersom att vi hade simning på gympan borta i vasalund. Men men när jag kom hem kastade jag i mig mat, klädde på mig och hann även spana in face lite snabbt, och ser alla statusuppdateringar om att dragons ääääntligen kommit iväg till USA( eller till amsterdam men de ska åka till Usa därifrån imorgon) blev så himla glad för deras skull :D
Sen iväg till träningen som gick apbra! vi hade dragons coach Mia som tränare. Och jag måste säga, att det händer en hel del grejer med dolphins asså(positiva OFC!!!) Åhh vad vi är braaa :D:D:D

Imorgon är det en sjukt lång dag i skolan(som alla andra fredagar) åhh dessutom tror jag att jag ska ha utvecklingssamtal, hej skjut mig!

Men nu ska jag gå och sova så att jag "stolar" morgondagen.

Love!

Make Believe


(Sibel - Make Believe)

pluggpluggplugg

som rubriken avslöjar håller jag på och pluggar. Företags ekonomi B, på riktigt skjut mig, inte roligt NÅGONSTANS!
men ska inte tråka ut er så jag berättar om min dag( inte för att det är roligare men iallfall)
Kajsa väcker mig med ett sms där det står att jag ska ta pendel till skola. så jag chillar för den skulle inte gå förrens om typ en och en halvtimme. Och vad tror ni inte händer mellan den enda stationen jag ska åka, jo tåget står stilla i typ 10 min. Men denna gången var det inte jag som drog åt mig all uppmärksamhet med mina panikuttbrott jag brukar få när tåg stannar(jag var ju säker tillsammans med kajsa) Nej det var en gubbe som var sviiiinförbannad, han slogg i saker, skrek och spottade på golvet, förmodligen något sen till jobbet vilket kanske leder till sparken, stackar gubbbiee.
Hade svenskaprov i skolan som jag trodde skulle gå bra, men det gick åt h-e-l-v-e-t-e.
Så jag åkte hem och sov i två timmar för att trösta mig.

Igår var det ju ingen träning så jag och mammi gick ut på en långpromenad, supermysigt. 
 
Men nu börjar det bli lite careface varning på det här inlägget så ska sluta nu och fortsätta döda mig långsamt med hjälp av böckerna.



Tänk om man blev såhär gald av att plugga? då skulle det köttas ekonomi på riktigt!

Underbart..


( McFly - Bubblewrap)
Det är helt jävla underbart att vakna till denna extremt vackra sång..Måste faktiskt erkänna att jag väntar extra länge innan jag stänger av alarmet  bara för att få hör mer av låten ;)


Back then..

Dagen har varit seg, började med historia i skolan kockan 8(!) sen massa lektioner.Sista var spanska, inklusive ett prov, men precis innan fick jag ont i magen. Så jag åkte hem. När jag varit hemma ett tag ringer mamma mig med en extremt braaa nyhet, så jag slänger på mig skorna och springer och möter henne och vi går till den otrooligt bra grejjen. (haha nu undrar alla vad det är, men jag säger inte 'cuz it's private :) Sen gick vi ner till Solna och ramade in min fiiina tavla. Sen hem och chilla. var så trött så jag somnade, men som tur var kände jag på mig att jag skulle somna så jag ställde klockan på fem i nio, så att jag inte skulle missa underbaraste Maria Montazami.
Resten av kvällen har jag spenderat med att sortera alla våra gamla kort. Haha asså liten man var. Och hur kommer det sig att jag och mina bröder är halv(eller helt) nakna på typ 90% av alla bilder på oss? Fy fan. Men när man är liten har man ju no worries. Men endå lite nudist varning på oss asså.

Love.


Lika jävla bra varje gång...


(Danny Jones - Not Alone)


Helgen.

Minhelg har varit ganska stressig men bra:)
I fredags var det"klassfest" i rålis, fast typ bara halva klassen dök, men det var niiiiiiiiiice.
Sen i Lördags var det 60 årsjubileum med Brommagymnasterna, så vi och några fler lag visade upp ett program vi satte ihop i tisdags. Sen blev det att stressa hem för att sedan gå till moster för middag.
Ikväll är det träning, sista innan coaches åker till USA(om de nu kommer iväg,  jävla askmoln FÖRSVINN!)

Slänger in lite pics från i fredags:)

Jag, Michelle och lite Emma.


Emma, jag och några random killar


Michelle, Emma o Jag A.k.a Lille-skutt, Skalman o Bamse


Finaste Emma och jag


Michellita och jag

Äntilgen

Åhh äntligen har det fina vädret nåt vårat avlånga land. Dagens väder var verkligen det bästa.
Hade iallfall näringslivsdag idag. man skulle ta reda på om olika branscher på odenplan. Jag och Mischa blev klara på typ 10 minuter, alltså 10.10. vilket betyde att vi hade flera timmar kvar tills vi skulle mötas i skolna. Så vi gick till stadsbiblioteket och sammanställde vår uppgift, skaffade även lånekort så att vi kunde använda datorerna.Haha.
Sen mötte vi upp med Dipti, Madde och Rebecca och gick till Yam Yam och käkade lunch, supergott.Efter det satte vi oss på en trappa och hälsade på alla människor som gick förbi och efter det  åkte vi till skolan för snabb redovisning. Sen drog jag hem till Hanna och Tilla. Vi satt på deras uteplats och åt glass, sen in och kolla massa klipp på youtube.

Men nu måste jag gå och skölja bort min ansiktsmask, känns som att min ansikte ska spricka haha.

Puss.

Superhuman.

Back till skolan idag dårååå. fy fan. Fast jag och kajsilita brukar vara ganska bra på att vända på det dåliga humöret, eller hur? ;)
Efter skolan åkte jag till Johanna och Matilda. Vi fikade först sen gick vi hem till de och satte oss på uteplatsen och snackade så himla mycket skit haha. så blir det när man varit borta från ens bästa vänner på väldigt länge. Fick ju även träffa lilla*not* Kirby som vuxit så hiiiiimla mycket. Fast hon är fortfarande lika gullig som när hon var liiten. Efter ett tag på uteplatsen gick vi in och lagade mat( läs: tilla lagade mat) och pratade ännu mer. Sen gick vi ut på en lekpromenad med Kirby till huvudstafältet. Haha snacka om att den hunden har energi. :)

Byeee.

So much has changed

Jag saknar tryggheten.
Jag saknar den sköna känslan i magen.
Jag saknar självförtroendet.
Jag saknar glädjen.
Jag saknar nervositeten.
Jag saknar allt jag trodde jag aldrig skulle sakna.
Jag saknar att alltid ha detta äkta(!)leende på läpparna.



Jag saknar hösten 05 - våren 09.


lördag

Nu är snart lovet slut, har bara imorgon kvar, och det ser ut som att den kommer att bestå av ett besök på ikea, och lite annat så klart ;)
I torsdags åkte jag och mamma ner till landet, åhh vad det är skönt där nere, man behöver inte bry sig om någonting , allting bara försvinner och det känns som att tiden står still. Vi var mycket hos mormor men hann även med att träffa morfar och kusinerna. Sen sov vi ju hos farmor och farfar, mysigt :)
Vi åkte hem i Fredags och då var det bara att fortsätta montera garderoberna. Jag är fan riktigt jävla bra, har monterat alla garderoberna själv!
Nu håller jag på att plocka in alla kläder men det går inte så bra...mina galgar(hur fan stavas det?) är slut så inplockningen har liksom stannat upp lite.

Love


I wonder what it's like to be loved by you.


(Walk In The Sun-Danny Jones)
En vacker liten sång såhär på kvällskvisten...


Back to Blonde.

Som rubriken avslöjar så har jag färgat mitt hår blondt, var ju blond fram tills typ åttan då jag färgade det brunt. kände att det var dags att byta tillbaka nu. Blev supernöjd min frisör är verkligen duktig:)
Efter att jag varit hos frisören åkte vi till Ikea och köpte en garderob till mig. Haha. Nu är det bara monteringen kvar, SKJUT MIG!
har ingen bild på mitt nya hår tyvärr, så ni får försöka använda fantasin ;)


Myskvällen at Kajsas

Igår blev det film-mys hos Kajsa tillsammans med Michelle:) Den innehöll allt en filmkväll ska ha, en lagom bra skräckfilm, popcorn, cola och tjejsnack. Blev att jag och Michelle sov över så vi tre låg och snacka ända till klockan tre, vilket resulterade till att jag vaknade klockan ett. Vi hade planerat att gå ut och fota, men det hade ju kommit snö så lusten var inte längre så stor. Istället gick Mischa hem och jag och Kajsa gjorde lunch och kollade på "she's the man". Sen åkte jag hem och fortsatte att fixa i mitt rum, som nu nästan är helt klart, saknas bara garderob till mig!


Ämen asså att få umgås med Channing Tatum skulle inte vara helt fel? eller?


Make up your mind mind mind


Herregud var jag blivit besatt av denna underbara låt. Den har gått på repeat heeeeeela dagen, LOVE IT!


Just remeber to smile.

Yesterday var första dagen på ett så extremt efterlängtad lov. Jag "firade" genom att fortsätta på renoveringen av mitt rum. Sen på kvällen gick jag till stackars Kajsa som megastukat foten, hon får till och med gå med kryckor. När jag anläde vare inte så mycket människor där med det rullade in mer och mer people.
Kajsa var snäll och lånade ut sin säng till mig så jag slaggade över. 
Idag åkte jag och mammsen in till stan för lite olika ärenden. Vi satte oss även ett tag i kungsträdgården och njöt av solen samtidigt som vi käka lunch.
Jag kom hem med ett par blåa tygskor och ett par röda pilot-solgalsögon. 

Ikväll ska vi på påskmiddag hos min moster. 

Love.  


RSS 2.0