Paris is always a good idea

Lördagen startade tidigt eftersom högskoleprovet stog på schemat. Inte kul att gå upp tidigt på en lördag, men ibland får man bita ihop, sov lite för länge och hann varken göra någon frukost och fixa någon lunch. Trodde jag skulle somna i taxin påväg dit, men väl inne i skrivsalen vare bara att tvinga hjärnan att vakna. Provet gick bra och fick högre antal rätt än jag fått på de tidigare proven, men man vet ju aldrig vad man får för normeringsreslutat sen. 
 
Efter provet var det dags för belöning, Jag, Josefine och Rebecca bestämdes oss därför för att dricka vin och boka en resa till Paris i slutet av november! För att fira det sen blev det en utgång, blev rätt sent dessutom ställdes ju klockan tillbaka en timma. Perfekt lördagskväll helt enkelt. 
 
Idag måste jag ju erkänna att jag varit lite småseg, har mest sovit och försökt skriva på min hemtenta, har gått sådääär. 
 

I'm better at the games that you play

Oj, tiden går fort när man har roligt, kändes som jag nyss satte mig ner framför datorn för att skriva på hemtentan men såg nu att klockan börjar närma sig halv tre, dags för bingen snart tror jag. Känner mig dock helt klarvaken i huvudet, jag är en riktigt kvälls/nattmänniska.
 
Tidigare idag åkte jag till Kista för middag och bio med Rebb. Vi såg på Annabelle, kanske inte det smartaste valet då vi båda är fegisar. Men den var inte så farlig faktiskt, kan rekommendera för den som vill ha lite spänning men ändå inte "svettas-och-hyperventilera-samtidigt-som-man-kräks-spänning". Hate when it happens... 
Innan jag går och knyter mig täntke jag bjussa på en av favvotracksen just nu. Tror fan att Zara Larsson är gud. 
 
 

Tuesday

Som jag såg på någons insta "nothing ruins your friday like realising its only tuesday". Vaknade av att Madde ringde, helt klart mysigare än att vakna av alarmklockan. Hade inga föreläsningar idag så bestämde mig för att ta en timmas PW innan frukost. När jag kom hem lagade jag lyxfrulle i form av spenatomellet. mumsii. 
 
Resten av dagen gick åt till att läsa klar all kurslitteratur, hade tänkt följa med familjen på Hammarbymatchen men kände att det var skönare att stanna hemma och bli klar med läsningen till imorgon då vi kommer få hemtentan som ska va inne nästa fredag, inget höstlov här inte. 
 
 
 
 
 

 


Back to business

Sådärja, kände att det var dags att börja blogga igen! Saker har hänt sen jag skrev senast kan jag ju lugnt säga. Tog det där körkortet framåt sommaren och jobbade för fullt i drygt ett år fram till nu i september då jag bestämde mig för att börja plugga på Stockholms universitet. Halva terminen har gått och det känns fortfarande riktigt bra. 
Har hunnit fylla 21 och börjar känna att det är dags att ta tag i vuxenlivet for real. Var därför på min första lägenhetsvisning idag, mysig lägenhet men tokigt läge.  Får fortsätta letandet helt enkelt. 
 
Puss puss.
 
 
 
 
 

RSS 2.0